Працюючи
учителем англійської мови, я зіткнувся з серйозними проблемами. На жаль,
університетська практика і шкільні реалії сильно відрізняються одне від одного.
І в перший же рік своєї роботи я зрозумів, що більшість знань і методик
отриманих в університеті майже неможливо застосувати на школярах. Проблемою є
навчальна програма, створена нашим доблесним міністерством освіти. Вона змінюється
ледь не щороку, ускладнюється так, що далі вже нікуди, виходять підручники один
гірший за інший і результат від такого навчання практично нульовий.
Більшість
знань, які дітям все ж вдалося отримати в шкільні роки є результатом
непосильної роботи учителів, або ж додаткових занять з репетитором.
В перший
свій рік роботи я намагався суворо слідувати всяким інструкціям, рекомендаціям,
підручникові і плануванню. Результат мене мало потішив. Звісно можна сказати,
що більшість сучасних дітей ліниві і вчитися не хотять. Хтось інший скаже, що
якщо вчитель уміє зацікавити, то будь-яка дитина зможе навчитися. Обидві
сторони по-своєму мають рацію, і по-своєму не праві. У мене були відмінники,
які все робили, вивчали, виконували домашні завдання, активно працювали, але я
не міг сказати, що у них є певні знання англійської мови. Знання їхні були
уривчастими і короткотривалими. Це треба було змінювати.
Згодом у
мене з’явилася можливість займатися репетиторством. Сам я англійську мову знаю
добре, але чи зможу я навчити когось іншого знати її так само добре? Це був
справжній виклик. Я випробував кілька способів і врешті знайшов оптимальний.
Коли
розпочався новий навчальний рік, я спробував свою методику на школярах. Якщо
чесно, то я порушував правила, ігноруючи навчальні плани і методичні
рекомендації. Але, з’явилося одне вагоме «але», яке виправдовує всі ці
порушення. Нарешті я отримав результат. Учні почали отримувати знання,
фундаментальні знання, які назавжди зберігалися в їхній пам’яті, в крайному
разі, більшості з них.
Звісно
навчання цілого класу було повільніше, ніж індивідуальне заняття, але
результати мене потішили і я вирішив продовжувати розвиватися в цьому напрямку.
У своєму
блозі я збираюся викладати уроки за допомогою яких можна вивчити англійську
мову навіть тим людям, які до цього не знали жодного слова. Звичайно, для самостійної
роботи потребуватиметься подвійна самовіддача, але якщо в людини є бажання, то
ніхто і ніщо не зможе її зупинити. Також не очікуйте швидкого результату.
Вивчення іноземної мови – важка і клопітка праця. І хоча, спочатку може
здаватися, що ви всеодно нічого не знаєте, згодом частинки пазлу складуться в
одну картину і ви побачите свій перший результат.
У своїх
перших уроках я роблю ставку на поповнення лексичного запасу з мінімальною
ставкою на граматику. Проте, вже за кілька уроків ви зможете самостійно
будувати речення і висловлювання. Згодом вивчення грамати посилюватиметься. Для
початку я хочу ввести людей в курс усіх часових форм активного і пасивного
стану, які, як на мене, є фундаментом до вивчення решти серйозних граматичних
явищ. Також, окремо виділятиму вивчення артикля, який є дивним для
україномовної людини, але дуже важливим для англійської мови.
Вивчивши
достатньо слів і володіючи базовими, граматичними навиками, людина зможе
висловлюватися усно і письмово на багато різних тем. Після цього я
розширюватиму коло цих тем, паралельно вводячи роботу на розуміння тексту в
аудіозаписах, що як на мене є найскладнішою частиною вивчення англійської мови.
Незабаром
я викладу свій перший урок. Сподіваюся, він вам сподобається і кожен зможе
знайти щось корисне для себе. Дякую за увагу.
Немає коментарів:
Дописати коментар