субота, 20 серпня 2016 р.

Вступ. Вивчення англійської мови

Працюючи учителем англійської мови, я зіткнувся з серйозними проблемами. На жаль, університетська практика і шкільні реалії сильно відрізняються одне від одного. І в перший же рік своєї роботи я зрозумів, що більшість знань і методик отриманих в університеті майже неможливо застосувати на школярах. Проблемою є навчальна програма, створена нашим доблесним міністерством освіти. Вона змінюється ледь не щороку, ускладнюється так, що далі вже нікуди, виходять підручники один гірший за інший і результат від такого навчання практично нульовий.
Більшість знань, які дітям все ж вдалося отримати в шкільні роки є результатом непосильної роботи учителів, або ж додаткових занять з репетитором.
В перший свій рік роботи я намагався суворо слідувати всяким інструкціям, рекомендаціям, підручникові і плануванню. Результат мене мало потішив. Звісно можна сказати, що більшість сучасних дітей ліниві і вчитися не хотять. Хтось інший скаже, що якщо вчитель уміє зацікавити, то будь-яка дитина зможе навчитися. Обидві сторони по-своєму мають рацію, і по-своєму не праві. У мене були відмінники, які все робили, вивчали, виконували домашні завдання, активно працювали, але я не міг сказати, що у них є певні знання англійської мови. Знання їхні були уривчастими і короткотривалими. Це треба було змінювати.
Згодом у мене з’явилася можливість займатися репетиторством. Сам я англійську мову знаю добре, але чи зможу я навчити когось іншого знати її так само добре? Це був справжній виклик. Я випробував кілька способів і врешті знайшов оптимальний.
Коли розпочався новий навчальний рік, я спробував свою методику на школярах. Якщо чесно, то я порушував правила, ігноруючи навчальні плани і методичні рекомендації. Але, з’явилося одне вагоме «але», яке виправдовує всі ці порушення. Нарешті я отримав результат. Учні почали отримувати знання, фундаментальні знання, які назавжди зберігалися в їхній пам’яті, в крайному разі, більшості з них.
Звісно навчання цілого класу було повільніше, ніж індивідуальне заняття, але результати мене потішили і я вирішив продовжувати розвиватися в цьому напрямку.
У своєму блозі я збираюся викладати уроки за допомогою яких можна вивчити англійську мову навіть тим людям, які до цього не знали жодного слова. Звичайно, для самостійної роботи потребуватиметься подвійна самовіддача, але якщо в людини є бажання, то ніхто і ніщо не зможе її зупинити. Також не очікуйте швидкого результату. Вивчення іноземної мови – важка і клопітка праця. І хоча, спочатку може здаватися, що ви всеодно нічого не знаєте, згодом частинки пазлу складуться в одну картину і ви побачите свій перший результат.
У своїх перших уроках я роблю ставку на поповнення лексичного запасу з мінімальною ставкою на граматику. Проте, вже за кілька уроків ви зможете самостійно будувати речення і висловлювання. Згодом вивчення грамати посилюватиметься. Для початку я хочу ввести людей в курс усіх часових форм активного і пасивного стану, які, як на мене, є фундаментом до вивчення решти серйозних граматичних явищ. Також, окремо виділятиму вивчення артикля, який є дивним для україномовної людини, але дуже важливим для англійської мови.
Вивчивши достатньо слів і володіючи базовими, граматичними навиками, людина зможе висловлюватися усно і письмово на багато різних тем. Після цього я розширюватиму коло цих тем, паралельно вводячи роботу на розуміння тексту в аудіозаписах, що як на мене є найскладнішою частиною вивчення англійської мови.

Незабаром я викладу свій перший урок. Сподіваюся, він вам сподобається і кожен зможе знайти щось корисне для себе. Дякую за увагу. 

Немає коментарів:

Дописати коментар