середа, 2 листопада 2016 р.

Урок 14. Вивчення англійської мови

Доброго дня, шановні читачі. Ми розпочинаємо новий урок. Але перш ніж почати, переконайтеся, що ви можете висловити свою думку про своє село, вулицю, дім, кімнату, сім’ю. Переконайтеся, що ви добре засвоїли всі раніше вивчені правила про артикль, множину, Теперішній Простий Час і все решта вивчене в попередніх уроках. Бо, як я вже сказав, ми переходимо на нову книжку, ми вивчатиму більш інтенсивно часові формі і нові теми для спілкування.
Розпочинаємо з нових слів:
A cheek – щока.
An eye [ай] – око.
An ear – вухо.
A face – обличчя.
Hair – волосся.
A nose – ніс.
A braid – коса (про волосся).
A ribbon – стрічка.
Oval – овальний.
Curly – кучерявий.
Rosy – рожевий.
Round – круглий.
Straight [стрейт] – прямий.
Pale – блідий.
Fair – світлий (про волосся).
Dark – темний.
Blue-eyed – синьоокий.
Grey-eyed – сіроокий.
Dark-eyed – темноокий.
Grey-haired – сивий.
Fair-haired – світловолосий.
Dark-haired – темноволосий.
Turned-up – кирпатий.
Strong – дужий, сильний, міцний.
Brave – сміливий.
Large – великий.
Plump – повний, товстий (про людину).
Thin – тонкий (про предмет), худий (про людину), рідкий (про волосся).
Thick – товстий (предмет), густий (про волосся).
Pretty [прітті] – гарна, вродлива (про жінку).
Handsome – гарний, вродливий (про чоловіка).
To look like – бути схожим на когось, мати вигляд.
Whom do you look like? – На кого ти схожий?
What do you look like? – Який у тебе вигляд?

Тут потрібні певні роз’яснення стосовно деяких слів. Порівняйте речення:
He is a dark-haired man – він темноволосий чоловік.
He has dark hair – у нього темне волосся.
Самі по собі ці речення означають майже те ж саме. Але відрізняються в побудові, яку ви, сподіваюся, помітили. Dark-haired і йому подібні слова, є прикметником, перед яким ставиться артикль. А от dark hair вже іменник і прикметник. Артикля немає, бо волосся – незлічуване.
She is a blue-eyed girl – вона синьоока дівчина.
She has blue eyes – у неї сині очі.

Опис зовнішності.
Думаю, ви здогадалися, що у цьому уроці ми навчимося описувати зовнішність людей. Нічого складного чи нового (окрім слів) для вас тут немає. Головне зрозуміти сам принцип опису. Він має бути цілісним і послідовним. Наприклад, спочатку описати загальні характеристики людини – низька, висока, худа, товста, вродлива. Потім описувати окремо, наприклад, з верху до низу – волосся, обличчя, очі, ніс, губи, одяг. Але це лише приклад. Опис зовнішності – це ваша творчість і ви можете робити це так, як вам зручно. Головне, як я вже сказав, щоб опис був цілісний, послідовний і логічний. Нижче я представляю вам картинку і мій власний опис з перекладом:


This is a girl. She is very pretty. The girl is not tall. She is thin. Her hair is fair. She is a green-eyed girl. She has rosy cheeks and lips. Her nose is straight. She has a red dress on.
Це дівчина. Вона дуже гарна. Дівчина не висока. Вона струнка. Її волосся світле. Вона зеленоока дівчина. У неї рожеві щоки і губи. Її ніс прямий. Вона одягнена у червону сукню.
Отакий простенький опис. Пізніше, вивчивши більше потрібних слів, ви зможете робити описи більш вишукано і детально. Оберіть для себе якусь картинку і спробуйте описати.

Утворення часів групи CONTINUOUS

Для утворення часів групи Continuous (подовжений) до дієслів додається –ing форма. Наприклад: to workworking. Проте існують певні правила додавання –ing форми до певних дієслів:
- якщо дієслово закінчується на букву «е», то під час додавання –ing форми, буква «е» опускається.
To write – writing.    To exercise – exercising.       To come – coming.
- якщо дієслово складається з трьох букв, з голосною посередині і двома приголосними, то, при додаванні –ing форми, остання приголосна подвоюється.
 To put – putting.          To cut – cutting.       To digdigging.
- якщо дієслово закінчується на одиночну приголосну, перед якою в слові стоїть коротка наголошена голосна, то приголосна подвоюється.
 To stop – stopping. To permit – permitting.
Виняток: кінцева «х» не подвоюється ніколи: to relaxrelaxing
- якщо дієслово закінчується на «r», останній склад наголошений, то кінцева «r» подвоюється.
To occur – occurring. To prefer – preferrring.
4) якщо дієслово закінчується на «l», перед яким у слові стоїть коротка голосна, то «l» подвоюється.
To signal – signalling. To travel – travelling.

Потрібно також пам’ятати, що існують дієслова, які в подовжених часах не вживаються. Вони не виконують подовжену дію. Тому замість подовженого часу, ці слова мають стояти в простому часі (замість теперішнього подовженого – теперішній простий, замість минулого подовженого – минулий простий і т.д.), навіть якщо в реченнях з таким дієсловом вказаний точний час.
To be – бути.                                       To know – знати.
To understand – розуміти.                  To think – думати.
To recognize – впізнавати.                 To want – хотіти.
To like – подобатися.                         To see – бачити.
To hear – чути.                                    To feel – відчувати.
To haveмати.
Примітка: Дієслово «to have» підлягає під це правило лише у своєму прямому значенні «мати». У словосполучення типу – «to have breakfast»(обідати), «to have a smoke»(курити) і т.д. подовжений час може вживатися.

Утворення Present Continuous Tense
Теперішній подовжений час (Present Continuous) – це часова форма, яка відбувається в точний, конкретний час, або проміжок часу у теперішньому. Часто супроводжується словами:
Nowзараз.                              At this (that) timeв цей (той) час.

At the moment – в це момент.                       At … o’clock – о … годині.
From 4 till 6 – з 4 до 6. (Години можуть бути будь-які).

Утворення розповідних речень
Теперішній подовжений час має три допоміжних дієслова, які використовуються у всіх трьох типах речень. «Is» використовується для однини. «Are» використовується для множини. Слово «я» (I) має власне допоміжне слово – «am». Для утворення розповідного речення потрібно ставити допоміжне дієслово перед основним, до якого потрібно додати вищезгадану –ing форму.
I am going to school now.                               We are doing homework now.
She is reading a book at the moment.              He is writing a letter at this time.

Утворення запитань
Для утворення запитань потрібно використовувати вищезгадані допоміжні дієслова – «am», «is» і «are». Допоміжні дієслова слід ставити перед підметом (головний член речення, відповідає на запитання «хто?», «що?»). Але слід пам’ятати, що підмет не можна відділяти від прикріплених до нього прикметників, артиклів, вказівних (цей, той) або присвійних (мій, твій, наш) займенників.
Також, при використанні допоміжних дієслів, основне дієслово змін не зазнає.
Are you going to school at 8 o’clock?           Is he going to school now?
What am I doing at this time?                        What are they reading now?

Is my little sister sleeping now?                    Are the doctors working well now?
Why is my little sister sleeping now?            How are the doctors working now?

Утворення заперечень
Для утворення заперечень теж потрібно використовувати допоміжні дієслова «am», «is» і «are». Їх потрібно ставити після підмета, безпосередньо перед словом «not».
I am not going to school now.                               We are not doing homework now.
She is not reading a book at the moment.              He is not writing a letter at this time.


Сподіваюся, тут все зрозуміло. Ще раз наголошую. Утворення будь-якої часової форми – це маніпуляції з присудками. Ми кожного уроку вивчатимемо нову часову форму. Тому перш ніж перейти до наступної, переконайтеся, що розібралися з попередньою.
Щоб перевірити як добре ви засвоїли Теперішній Подовжений і Простий Часи, я даю вам вправу, де потрібно розкрити дужки, поставивши дієслова в дужках в правильну часову форму. Після вправи я дам вам правильні відповіді, щоб ви могли перевірити себе.
1. Не (to work) in the centre of Chicago. 2. He (to work) in the centre of Chicago? 3. He (not to work) in the centre of Chicago. 4. They (to read) many books. 5. They (to read) many books? 6. They (not to read) many books. 7. The children (to eat) soup now. 8. The children (to eat) soup now? 9. The children (not to eat) soup now. 10. You (to play) vol­leyball well? 11. When you (to play) volleyball? 12. What Nick (to do) in the evening? 13. He (to go) to the cinema in the evening? 14. We (not to dance) every day. 15. Look! Kate (to dance). 16. Kate (to sing) well? 17. Where he (to go) in the morning? 18. He (not to sleep) after dinner. 19. My granny (to sleep) after dinner. 20. When you (to sleep)? 21. Nina (not to sleep) now. 22. Where John (to live)? — He (to live) in England. 23. My
friends from Switzerland
(to speak) four languages. 24. Elvire (to speak) English, German and French? — Yes, she .... 25. She only (not to speak) Italian.

А тепер відповіді. Тільки спочатку зробіть самі, а потім дивіться на відповіді:

1. Не works in the centre of Chicago. 2. Does he work in the centre of Chicago? 3. He doesn't work in the centre of Chicago. 4. They read many books. 5. Do they read many books? 6. They don't read many books. 7. The children are eating soup now. 8.Are the children eating soup now? 9. The children aren't eating soup now. 10. Do you play vol­leyball well? 11. When do you play volleyball? 12. What does Nick do in the evening? 13. Does he go to the cinema in the evening? 14. We don't dance every day. 15. Look! Kate is dancing . 16.Does Kate sing well? 17. Where does he go in the morning? 18. He doesn't sleep after dinner. 19. My granny sleeps after dinner. 20. When do you sleep ? 21. Nina isn't sleeping now. 22. Where does John live? — He lives in England. 23. My friends from Switzerland speak four languages. 24. Does Elvire speak English, German and French? — Yes, she does. 25. She only doesn't speak Italian.
   

Ось і все на сьогодні. Дякую вам за увагу. До наступного уроку.

Немає коментарів:

Дописати коментар