середа, 16 листопада 2016 р.

Урок 16. Вивчення англійської мови

Вітаю, шановні читачі, вибачаюся за таку затримку. Розпочинаємо новий урок, традиційно, з нових слів.
To get upвставати, підводитись, прокидатись.
To make a bed – застилати ліжко.
To do morning exercises – робити зарядку.
To wash – умиватися.
To have breakfast – снідати.
To have dinner – обідати.
To have supper – вечеряти.
To dress – одягатися.
To come back – повертатися.
To come – приходити.
To go to bed – лягати спати.
To watch TV – дивитися телевізор.
A day – день.
Five lessons a day – п’ять уроків на день.
Morning – ранок.
In the morning – вранці.
Afternoon – обід (час після полудня).
In the afternoon – по обіді, вдень.
Evening – вечір.
In the evening – ввечері.
Night – ніч.
At night – вночі.
Every – кожен.
Usually [южулі] – зазвичай, звичайно.
Again – знову.
Before [біфо] – перед, до.
After – після.
Late – пізно.
A mouth [Ѳ] – рот.
To begin – починати.
To say – говорити.
To say “Good-bye” – прощатися.
To put – класти, ставити.
To fall – падати.
To jump – стрибати.
To help about the house – допомагати по господарству.
To come in time – приходити вчасно.
To play football – грати в футбол.
What time is it? – котра година?
It is two o’clock – друга година.

Сподіваюся, всім зрозуміло, що всі ці вирази даються не просто так. Звертайте увагу на вживання артикля в тих чи інших виразах. Також деякі слова можуть перекладатися не так, як ви звикли. Таким чином вони перекладаються тільки в цих виразах. Також тут є слова, які можна міняти на інші – To play football, to play volley-ball. Оперуйте вивченими словами і виразами так, як вам потрібно.

Розпорядок дня.
Як ви вже могли здогадатися, сьогодні ми навчимося розповідати про свій розпорядок дня. В принципі, чогось важкого тут нема. Користуючись вивченими словами і знаннями про часові форми, ви зможете спокійно описати свій розпорядок дня. Ось вам текст для зразку. Прочитайте, перекладіть і спробуйте скласти розповідь про власний розпорядок дня.
 Let me introduce myself. My name is Oleh. I am a pupil of the sixth form. I go to school number 51. Our lessons begin at 8 o’clock in the morning. I usually get up at 7 o’clock. I make my bed, do my morning exercises, wash, dress and have my breakfast. After breakfast I go to school. I have 5 or 6 lessons a day. At two o’clock I come back home and have my dinner. Then I go to the yard and play with my friends. At four o ’clock in the afternoon I begin to do my lessons. In the evening I have my supper, watch TV, read books and help my parents about the house. At ten o’clock I go to bed.

Нічого складного. Пробуйте не лише про свій день розповісти, а й про день друга, батьків.

Особливості вживання дієслова «to be» в Past Simple Tense.
Для минулого простого часу (Past Simple) дієслово «to be» вживається в двох формах – was, were. Was – використовується з одниною. Were – з множиною.
I, he, she, it – was.                  We, you, theyare.
Для утворення запитальних і заперечних форм не потрібно використовувати допоміжне дієслово «did».
I was a student.              She was a teacher.             We were friends.
Was I a student?            Was she a teacher?             Were we friends?
I was not a student.        She was not a teacher.       We were not friends.

Утворення Past Simple Tense
Минулий простий час(Past Simple Tense) – це часова форма, яка означає повторювану, циклічну дію, яка відбувається в минулому. Часто супроводжується словами:
Yesterday – вчора.                                 Last – минулого (дня, тижня…)
Ago – тому (день тому, рік тому)
Утворення розповідних речень
Для утворення розповідних речень у минулому простому  часі, якщо дієслово неправильне, то потрібно брати дієслово з другої колонки таблиці неправильних дієслів, якщо ж дієслово правильне, то до дієслова слід додати «ed».
I wrote a letter yesterday.                        We worked together last month.
They wrote a letter yesterday.                  She worked a month ago there.
Існують певні правила додавання «ed» до дієслів:
- якщо дієслово закінчується на букву «е», то її подвоювати не потрібно:
I live here.                                      She likes this book.
I lived here a month ago.               She liked this book a long time ago.
- якщо дієслово закінчується на букву «у», а перед нею стоїть голосна, то букву «у» треба поміняти на «і».
I study every day.                          
I studied yesterday.
Але:
We play every day.
We played yesterday.
- якщо дієслово закінчується на одиночну приголосну, перед якою в слові стоїть коротка наголошена голосна, то приголосна подвоюється.
 To stop – stopped. To permit – permitted.
Виняток: кінцева «х» не подвоюється ніколи: to relaxrelaxed
- якщо дієслово закінчується на «r», останній склад наголошений, то кінцева «r» подвоюється.
To occur – occurred. To prefer – preferred.
4) якщо дієслово закінчується на «l», перед яким у слові стоїть коротка голосна, то «l» подвоюється.
To signal – signalled. To travel – travelled.

Утворення запитань.
Проте, варто пам’ятати, що вищезазначені правила стосуються тільки розповідних речень. Для утворення запитань потрібно використовувати допоміжне дієслово – «did». Допоміжне дієслово слід ставити перед підметом (головний член речення, відповідає на запитання «хто?», «що?»). Але слід пам’ятати, що підмет не можна відділяти від прикріплених до нього прикметників, артиклів, вказівних (цей, той) або присвійних (мій, твій, наш) займенників.
Також, при використанні допоміжного дієслова, основне дієслово змін не зазнає.
You went to school yesterday.                           He went to school yesterday.
Did you go to school yesterday?                       Did he go to school yesterday?
When did you go to school yesterday?             When did he go to school yesterday?

My little sister sleeped yesterday.                        The doctor worked well yesterday.   
Did my little sister sleep yesterday?                    Did the doctor work well yesterday?
Why did my little sister sleep yesterday?            How did the doctor work yesterday?

Утворення заперечень
Для утворення заперечень теж потрібно використовувати допоміжне дієслово «did». Його потрібно ставити після підмета, безпосередньо перед словом «not». Основне дієслово, при цьому, змін не зазнає.
I did not go to school yesterday.                       We did not work here yesterday.
She did not go to school yesterday.                  She did not work here yesterday.

Примітка:
Допоміжні дієслова все ж можуть використовуватися у розповідних реченнях у теперішньому простому і минулому часах. Вони використовуються для підсилення ефекту.
I do go there – я таки туди йду.
He does read this book – він таки читає цю книгу.
They did buy that house – Вони таки купили той будинок.
She did live there – вона таки там жила.

Як бачите, ми вже й взялися за часові форми у минулому. Тут вже вам потрібно користуватися таблицею неправильних дієслів. Хто ще не вивчив, вчіть, працюйте над ними, бо неправильні дієслова завжди будуть каменем спотикання. Зараз я знову дам вам вправу, а потім відповіді, тому, перш ніж гортати донизу, спочатку виконайте вправу.
1. Kate (to cook) dinner every day. 2. Kate (to cook) dinner tomorrow. 3. Kate (to cook) dinner now. 4. Kate (to cook) dinner yesterday. 5. I (not to eat) ice cream every day. 6. I (not to eat) ice cream now. 7. I (not to eat) ice cream tomorrow. 8. I (not to eat) ice cream yesterday. 9. He (to spend) last summer in the country. 10. He (not to spend) last summer in the country. 11. He (to spend) last summer in the country? 12. Where he (to spend) last summer? 13. She (to help) mother yesterday. 14. She (not to help) mother yesterday. 15. She (to help) mother yesterday 16. How she (to help) mother yesterday? 17. You (to go) to school every day? 18. You (to go) to school now? 19. You (to go) to the south next summer? 20. You (to go) abroad last summer? 21. What your brother (to do) every day? 22. What your brother (to do) now? 23. What your brother (to do) tomorrow? 24. What your brother (to do) yesterday?

А тепер звіртеся з правильними відповідями.

1. Kate cooks dinner every day. 2. Kate will cook dinner tomorrow. 3. Kate is cooking dinner now. 4. Kate cooked dinner yesterday. 5. I don't eat ice cream every day. 6. I am not eating ice cream now. 7. I will eat ice cream tomorrow. 8.I didn't eat ice cream yesterday. 9. He spent last summer in the country. 10. He didn't spend last summer in the country. 11. Did he spend last summer in the country? 12. Where did he spend last summer? 13. She helped mother yesterday. 14. She did not help mother yesterday. 15. Did she help mother yesterday? 16. How did she help mother yesterday? 17. Do you go to school every day? 18. Are you going to school now? 19. Did you go to the south next summer? 20. Did you go abroad last summer? 21. What does your brother do every day? 22. What is your brother doing now? 23. What will your brother do tomorrow? 24. What did your brother do yesterday?


Ось і все на сьогодні. Сподіваюся, наступний урок вийде без затримки. Сумлінно працюйте над часовими формами, бо чим більше ви їх знаєте, тим важче відрізняти одну від іншої.

Немає коментарів:

Дописати коментар