четвер, 5 січня 2017 р.

Урок 23. Вивчення англійської мови

Доброго дня, шановні читачі. Цей урок і наступний будуть дещо нетрадиційними. У мене є матеріал, який я готував раніше. Він повністю присвячений часовим формам активного стану. Трішки там зачеплений і пасивний стан, який ми незабаром вивчатимемо. Отже, матеріалу там багатенько, я вже подавав вам його але не зовсім по порядку.
Орієнтувався я на книгу «Збірник вправ з граматики» Голіцинського. Часові форми я вам викладав в тому порядку, як у цій книзі. Вправи я вам давав також звідти. В майбутньому, вивчаючи інші граматичні теми, я працюватиму з цією книгою, тому я б рекомендував вам придбати її або завантажити.
Ось одне з посилань на книгу.
А це ще одне. Я користуюся 5-м виданням, але не хвилюйтеся, якщо в вас якесь інше. Вони майже не відрізняються. Вправи однакові, може бути різна нумерація на один чи два пункти. В подальшому я вже не писатиму в уроках цілу вправу і відповіді до неї, а просто подаватиму номер вправи і кілька речень, щоб ви могли знайти її. Це допоможе зекономити час і я зможу викладати більше важливого матеріалу.
Перевіряти вам також будете самостійно. Ось одне з посилань на ключі:
Звісно, ви зможете й самостійно знайти й кращі посилання, google вам в цьому допоможе.
Але це буде через кілька уроків, а зараз узагальнення матеріалу по всіх часових формах:

Утворення часів групи SIMPLE

Особливості вживання дієслова «to be» в Present Simple Tense і Past Simple Tense.
Дієслово «бути» (to be) має свої особливості вживання у вищевказаних часових формах. Для теперішнього простого часу (Present Simple) дієслово «to be» вживається в трьох формах – am, is, are. Amвикористовується зі словом «я». Isзі словами «він, вона, воно» та їхніми похідними (наприклад, Олег – він, Оля – вона і т.д.). Are – зі словами «ти, ви, ми, вони» та їхніми похідними.
I – am.        He, she, it – is.        We, you, they – are.
I am a doctor.                    Peter is my friend.
He is a teacher.                  July is from New York.
They are students.             Ann and Judy are sisters.
Для утворення запитальних і заперечних форм не потрібно використовувати допоміжні дієслова «do, does».
I am a student.               He is a teacher.              They are friends.
Am I a student?             Is he a teacher?              Are they friends?
I am not a student.         He is not a teacher.        They are not friends.
Для минулого простого часу (Past Simple) дієслово «to be» вживається в двох формах – was, were. Was – використовується з одниною. Were – з множиною.
I, he, she, it – was.                  We, you, theyare.
Для утворення запитальних і заперечних форм не потрібно використовувати допоміжне дієслово «did».
I was a student.              She was a teacher.             We were friends.
Was I a student?            Was she a teacher?             Were we friends?
I was not a student.        She was not a teacher.       We were not friends.

Утворення Present Simple Tense.
Теперішній простий час – це часова форма, яка вказує на повторювану, циклічну дію, яка відбувається в теперішньому часі. Часто супроводжується наступними словами:
Usually – зазвичай.                               Today – сьогодні. 
Every day – кожного дня.                   Always – завжди.
Often – часто.       
Today – сьогодні. 

Утворення розповідних речень.
Для утворення теперішнього простого часу (Present Simple Tense) дієслово не зазнає змін за винятком третьої особи однини (він, вона, воно). В третій особі однини до дієслова слід додати букву «s».
I work every day.            We work every day.
He works every day.       She works every day.
Відомо, що в третій особі однини (він, вона, воно) у теперішньому простому часі (Present Simple) у розповідних реченнях до дієслова потрібно додати букву «s». Але тут є свої особливості.
- якщо дієслово закінчується буквами – «s», «ch» «sh» «x», то в третій особі однини закінчення буде «es».
I wash dishes.                  We dress with style.
She washes dishes.          He dresses with style.
- якщо дієслово закінчується буквою «о», а перед нею стоїть приголосна, то в третій особі однини закінчення буде «es».
I go to school.                    We go to school.
He goes to school.              She goes to school.
- якщо дієслово закінчується буквою «y», а перед нею стоїть приголосна, то в третій особі однини закінчення буде «es», а замість «у» слід писати «і».
I study every day.                 They study every day.
She studies every day.          He studies every day.
They play football.              She plays football.
- слід пам’ятати, що дієслово «to have» в третій особі однини буде «has».
I have a book.                     We have a book.
He has a book.                    She has a book.
Утворення запитань.
Проте, варто пам’ятати, що вищезазначені правила стосуються тільки розповідних речень. Для утворення запитань потрібно використовувати допоміжні дієслова – «do» і «does»(для третьої особи однини). Допоміжні дієслова слід ставити перед підметом (головний член речення, відповідає на запитання «хто?», «що?»). Але слід пам’ятати, що підмет не можна відділяти від прикріплених до нього прикметників, артиклів, вказівних (цей, той) або присвійних (мій, твій, наш) займенників.
Також, при використанні допоміжних дієслів, основне дієслово змін не зазнає.
You go to school.                           He goes to school.
Do you go to school?                     Does he go to school?
When do you go to school?          When does he go to school?

My little sister sleeps.                         The doctor works well.   
Does my little sister sleep?                 Does the doctor work well?
Why does my little sister sleep?         How does the doctor work?

Утворення заперечень
Для утворення заперечень теж потрібно використовувати допоміжні дієслова «do» і «does». Їх потрібно ставити після підмета, безпосередньо перед словом «not». Основне дієслово, при цьому, змін не зазнає.
I do not go to school.                          We do not work here.
She does not go to school.                  She does not work here.

Утворення Past Simple Tense
Минулий простий час(Past Simple Tense) – це часова форма, яка означає повторювану, циклічну дію, яка відбувається в минулому. Часто супроводжується словами:
Yesterday – вчора.                                 Last – минулого (дня, тижня…)
Ago – тому (день тому, рік тому)
Утворення розповідних речень
Для утворення розповідних речень у минулому простому  часі, якщо дієслово неправильне, то потрібно брати дієслово з другої колонки таблиці неправильних дієслів, якщо ж дієслово правильне, то до дієслова слід додати «ed».
I wrote a letter yesterday.                        We worked together last month.
They wrote a letter yesterday.                  She worked a month ago there.
Існують певні правила додавання «ed» до дієслів:
- якщо дієслово закінчується на букву «е», то її подвоювати не потрібно:
I live here.                                      She likes this book.
I lived here a month ago.               She liked this book a long time ago.
- якщо дієслово закінчується на букву «у», а перед нею стоїть голосна, то букву «у» треба поміняти на «і».
I study every day.                          
I studied yesterday.
Але:
We play every day.
We played yesterday.
- якщо дієслово закінчується на одиночну приголосну, перед якою в слові стоїть коротка наголошена голосна, то приголосна подвоюється.
 To stop – stopped. To permit – permitted.
Виняток: кінцева «х» не подвоюється ніколи: to relaxrelaxed
- якщо дієслово закінчується на «r», останній склад наголошений, то кінцева «r» подвоюється.
To occur – occurred. To prefer – preferred.
4) якщо дієслово закінчується на «l», перед яким у слові стоїть коротка голосна, то «l» подвоюється.
To signal – signalled. To travel – travelled.

Утворення запитань.
Проте, варто пам’ятати, що вищезазначені правила стосуються тільки розповідних речень. Для утворення запитань потрібно використовувати допоміжне дієслово – «did». Допоміжне дієслово слід ставити перед підметом (головний член речення, відповідає на запитання «хто?», «що?»). Але слід пам’ятати, що підмет не можна відділяти від прикріплених до нього прикметників, артиклів, вказівних (цей, той) або присвійних (мій, твій, наш) займенників.
Також, при використанні допоміжного дієслова, основне дієслово змін не зазнає.
You went to school yesterday.                           He went to school yesterday.
Did you go to school yesterday?                       Did he go to school yesterday?
When did you go to school yesterday?             When did he go to school yesterday?

My little sister sleeped yesterday.                        The doctor worked well yesterday.   
Did my little sister sleep yesterday?                    Did the doctor work well yesterday?
Why did my little sister sleep yesterday?            How did the doctor work yesterday?

Утворення заперечень
Для утворення заперечень теж потрібно використовувати допоміжне дієслово «did». Його потрібно ставити після підмета, безпосередньо перед словом «not». Основне дієслово, при цьому, змін не зазнає.
I did not go to school yesterday.                       We did not work here yesterday.
She did not go to school yesterday.                  She did not work here yesterday.

Примітка:
Допоміжні дієслова все ж можуть використовуватися у розповідних реченнях у теперішньому простому і минулому часах. Вони використовуються для підсилення ефекту.
I do go there – я таки туди йду.
He does read this book – він таки читає цю книгу.
They did buy that house – Вони таки купили той будинок.
She did live there – вона таки там жила.

Утворення Future Simple Tense
Теперішній простий час (Future Simple Tense) – це часова форма, яка означає повторювану, циклічну дію у майбутньому часі. Часто супроводжується словами:
Tomorrow – завтра.                            Next – наступного (дня, тижня).
Indays\weeks\months\years – через … днів\тижнів\місяців\років.

Утворення розповідних речень.
На відміну від попередніх часових форм, майбутній простий час має допоміжне дієслово «will», яке вживається у всіх трьох типах речень. У розповідних реченнях допоміжне дієслово «will» ставиться безпосередньо перед основним дієсловом. При використанні допоміжного дієслова, основне дієслово змін не зазнає.
I will work tomorrow.                        We will go to school tomorrow.
She will play tomorrow.                     They will read this book tomorrow.
Примітка:
До першої особи (я, ми), раніше вживалося допоміжне дієслово «shall», зараз його також часто вживають, але вживання «will» з цими словами не є помилкою:
I shall play football tomorrow.           We shall play football tomorrow.
I will play football tomorrow.             We will play football tomorrow.

Утворення запитань
Для утворення запитань потрібно використовувати допоміжне дієслово – «will». Допоміжне дієслово слід ставити перед підметом (головний член речення, відповідає на запитання «хто?», «що?»). Але слід пам’ятати, що підмет не можна відділяти від прикріплених до нього прикметників, артиклів, вказівних (цей, той) або присвійних (мій, твій, наш) займенників.
Також, при використанні допоміжного дієслова, основне дієслово змін не зазнає.
You will go to school tomorrow.                       He will go to school tomorrow.
Will you go to school tomorrow?                      Will he go to school tomorrow?
When will you go to school tomorrow?             When will he go to school tomorrow?

My little sister will sleep tomorrow.                     The doctor will work well tomorrow.   
Will my little sister sleep tomorrow?                    Will the doctor work well tomorrow?
Why will my little sister sleep tomorrow?            How will the doctor work tomorrow?

Утворення заперечень
Для утворення заперечень теж потрібно використовувати допоміжне дієслово «will». Його потрібно ставити після підмета, безпосередньо перед словом «not». Основне дієслово, при цьому, змін не зазнає.
I will not go to school tomorrow.                       We will not work here tomorrow.
She will not go to school tomorrow.                  She will not work here tomorrow.

Утворення Future-in-the-Past Simple Tense
Майбутній в минулому простий час (Future-in-the-Past Tense) – це часова форма, яка означає повторювану, циклічну дію, яка відбувається в майбутньому, але відносно минулого. Ця часова форма має лише дві суттєві відмінності від майбутнього простого часу (Future Simple Tense). По-перше, в них різні допоміжні слова. По-друге, минулий в майбутньому вживається лише тоді, коли в реченні є минулий час, і є якась дія, яка відбулася в майбутньому стосовно тієї минулої дії. Саме тому ця часова форма має таку назву. Наприклад: «Він сказав, що купить книжку.» Дієслово «сказав» стоїть в минулому часі, а дієслово «купить» передбачає дію, яка відбудеться в майбутньому, але в даному реченні майбутній простий час вживати не можна в зв’язку з правилом про узгодження часів. Тому тут слід вжити майбутній в минулому. 

Утворення розповідних речень.
Майбутній в минулому простий час має допоміжне дієслово «would», яке вживається у всіх трьох типах речень. У розповідних реченнях допоміжне дієслово «would» ставиться безпосередньо перед основним дієсловом. При використанні допоміжного дієслова, основне дієслово змін не зазнає.
He said that he would work the next day.          
He said that we would go to school the next day.
He said that she would play the next day.          
He said that they would read this book the next day.

Примітка:
До першої особи (я, ми), раніше вживалося допоміжне дієслово «should», зараз його також часто вживають, але вживання «would» з цими словами не є помилкою:
I said that I should play football the next day.       
He said that we shall play football the next day.
I said that I would play football the next day.        
He said that we would play football the next day.

Утворення запитань
Найчастіше при утворення запитань в даній часовій формі, вона залишається такою ж як при розповідних речення, оскільки для цієї часової форми буде потрібне дієслово в минулому часі, яке і утворюватиме запитання, бо зазвичай стоїть попереду. В тих рідкісних випадках, коли для запитальної форми вам потрібно вжити саме майбутній в минулому час, потрібно керуватися тим же правилом, що й для утворення майбутнього простого часу. Тільки в даному випадку допоміжним дієсловом буде «would».
Наприклад: «Would you like to be a teacher?» (Умовне речення).
В звичайних випадках запитання утворюватимуться як у минулому простому часі, а майбутній в минулому залишиться без змін.
He said that you would go to school the next day.                     
Did he say that you would go to school the next day?                     
Did he say that he would go to school the next day?
When did he say that you would go to school the next day?            
When did he say that he would go to school the next day?

Утворення заперечень
Для утворення заперечень теж потрібно використовувати допоміжне дієслово «would». Його потрібно ставити після підмета, безпосередньо перед словом «not». Основне дієслово, при цьому, змін не зазнає.
He said that he would not go to school the next day.                       
He said that we would not work here the next day.
He said that she would not go to school the next day.                 
He said that she would not work here the next day.

Утворення часів групи CONTINUOUS

Для утворення часів групи Continuous (подовжений) до дієслів додається –ing форма. Наприклад: to workworking. Проте існують певні правила додавання –ing форми до певних дієслів:
- якщо дієслово закінчується на букву «е», то під час додавання –ing форми, буква «е» опускається.
To write – writing.    To exercise – exercising.       To come – coming.
- якщо дієслово складається з трьох букв, з голосною посередині і двома приголосними, то, при додаванні –ing форми, остання приголосна подвоюється.
 To put – putting.          To cut – cutting.       To digdigging.
- якщо дієслово закінчується на одиночну приголосну, перед якою в слові стоїть коротка наголошена голосна, то приголосна подвоюється.
 To stop – stopping. To permit – permitting.
Виняток: кінцева «х» не подвоюється ніколи: to relaxrelaxing
- якщо дієслово закінчується на «r», останній склад наголошений, то кінцева «r» подвоюється.
To occur – occurring. To prefer – preferrring.
4) якщо дієслово закінчується на «l», перед яким у слові стоїть коротка голосна, то «l» подвоюється.
To signal – signalling. To travel – travelling.

Потрібно також пам’ятати, що існують дієслова, які в подовжених часах не вживаються. Вони не виконують подовжену дію. Тому замість подовженого часу, ці слова мають стояти в простому часі (замість теперішнього подовженого – теперішній простий, замість минулого подовженого – минулий простий і т.д.), навіть якщо в реченнях з таким дієсловом вказаний точний час.
To be – бути.                                       To know – знати.
To understand – розуміти.                  To think – думати.
To recognize – впізнавати.                 To want – хотіти.
To like – подобатися.                         To see – бачити.
To hear – чути.                                    To feel – відчувати.
To haveмати.
Примітка: Дієслово «to have» підлягає під це правило лише у своєму прямому значенні «мати». У словосполучення типу – «to have breakfast»(обідати), «to have a smoke»(курити) і т.д. подовжений час може вживатися.

Утворення Present Continuous Tense
Теперішній подовжений час (Present Continuous) – це часова форма, яка відбувається в точний, конкретний час, або проміжок часу у теперішньому. Часто супроводжується словами:
Nowзараз.                              At this (that) timeв цей (той) час.

At the moment – в це момент.                       At … o’clock – о … годині.
From 4 till 6 – з 4 до 6. (Години можуть бути будь-які).

Утворення розповідних речень
Теперішній подовжений час має три допоміжних дієслова, які використовуються у всіх трьох типах речень. «Is» використовується для однини. «Are» використовується для множини. Слово «я» (I) має власне допоміжне слово – «am». Для утворення розповідного речення потрібно ставити допоміжне дієслово перед основним, до якого потрібно додати вищезгадану –ing форму.
I am going to school now.                               We are doing homework now.
She is reading a book at the moment.              He is writing a letter at this time.

Утворення запитань
Для утворення запитань потрібно використовувати вищезгадані допоміжні дієслова – «am», «is» і «are». Допоміжні дієслова слід ставити перед підметом (головний член речення, відповідає на запитання «хто?», «що?»). Але слід пам’ятати, що підмет не можна відділяти від прикріплених до нього прикметників, артиклів, вказівних (цей, той) або присвійних (мій, твій, наш) займенників.
Також, при використанні допоміжних дієслів, основне дієслово змін не зазнає.
Are you going to school at 8 o’clock?           Is he going to school now?
What am I doing at this time?                        What are they reading now?

Is my little sister sleeping now?                    Are the doctors working well now?
Why is my little sister sleeping now?            How are the doctors working now?

Утворення заперечень
Для утворення заперечень теж потрібно використовувати допоміжні дієслова «am», «is» і «are». Їх потрібно ставити після підмета, безпосередньо перед словом «not».
I am not going to school now.                               We are not doing homework now.
She is not reading a book at the moment.              He is not writing a letter at this time.

Утворення Past Continuous Tense
Минулий подовжений час (Past Continuous) – це часова форма, яка відбувається в точний, конкретний час, або проміжок часу у минулому. Часто супроводжується словами:
At that moment – в той момент.                    The whole – весь (день, вечір).
At that time – в той час.                                 Atoclock – о … годині.
From 4 till 6 – з 4 до 6. (Години можуть бути будь-які).
When mother cameколи мама прийшла (підкреслена частина може бути замінена).

Утворення розповідних речень
Теперішній подовжений час має два допоміжних дієслова, які використовуються у всіх трьох типах речень. «Was» використовується для однини. «Were» використовується для множини. Для утворення розповідного речення потрібно ставити допоміжне дієслово перед основним, до якого потрібно додати вищезгадану –ing форму.
I was going to school at that time yesterday.     
We were doing homework at 6 o’clock yesterday.
She was reading a book at that moment yesterday.             
They were writing a letter at that time a few days ago.
   
Утворення запитань
Для утворення запитань потрібно використовувати вищезгадані допоміжні дієслова – «was» і «were». Допоміжні дієслова слід ставити перед підметом (головний член речення, відповідає на запитання «хто?», «що?»). Але слід пам’ятати, що підмет не можна відділяти від прикріплених до нього прикметників, артиклів, вказівних (цей, той) або присвійних (мій, твій, наш) займенників.
Також, при використанні допоміжних дієслів, основне дієслово змін не зазнає.
Were you going to school at 8 o’clock yesterday?         
Was he going to school when I met him?
What was I doing at that time yesterday?                       
What were they reading from 5 till 6 yesterday?
Was my little sister sleeping at 9 o’clock yesterday?                    
Were the doctors working well the whole day yesterday?
Why was my little sister sleeping the whole day yesterday?           
How were the doctors working at that time yesterday?

Утворення заперечень
Для утворення заперечень теж потрібно використовувати допоміжні дієслова «is» і «are». Їх потрібно ставити після підмета, безпосередньо перед словом «not».
I was not going to school at that time yesterday.                              
We were not doing homework at that time yesterday.
She was not reading a book at that time yesterday.             
They were not writing a letter at that time yesterday.

Особливості вживання минулого подовженого часу з словом «when»
Зазвичай у реченнях зі словом «when» є, як мінімум два дієслова. Одне з яких виконує одноразову дію, а інше – багаторазову. Дієслово, що виконує одноразову дію має стояти у минулому простому часі, а дієслово, що виконує багаторазову (подовжену) дію – у минулому подовженому часі.
I was writing a letter when mother came.
Я писав листа коли мама прийшла.
Was writing (писав) – багаторазова дія. Писати можна на протязі певного часу.
Came (прийшла) – одноразова дія. Мама просто прийшла.

I fell when I was crossing the street.
Я впав, коли перетинав вулицю.
Fell (впав) – одноразова дія. Просто впав.
Was crossing (перетинав) – багаторазова дія. Перетинав на протязі певного часу.

- Для утворення запитань зі словом «when», потрібно звертати увагу на дієслово, яке стоїть першим. Саме з ним потрібно утворювати запитальну структуру. Якщо перше дієслово виконує одноразову дію, то запитання слід утворювати за правилами утворення запитань у минулому простому часі, якщо ж перше дієслово виконує багаторазову дію, то питання слід утворювати за правилами утворення запитань у минулому подовженому часі. Друге дієслово утворюється за правилами утворення розповідних речень своєї часової форми.
Were you reading when she came?
Did she come when you were reading?

Примітка:
У реченнях зі словом «when» може бути більше двох дієслів. Тоді кожне дієслово слід ставити в минулий простий або подовжений час, залежно від того, виконує воно подовжену дію, чи одноразову. Також можливий минулий доконаний час (дивіться нижче).
When I came home I saw that my children were playing and my wife was cooking.

Особливості вживання дієслів, які виконують одноразову дію
Дієслова, які виконують одноразову дію не вживаються в минулому подовженому часі навіть, якщо в реченні зазначений точний час, або вжиті інші слова, з якими слід використовувати минулий простий час. Для таких дієслів, в подібних реченнях замість минулого подовженого слід вживати минулий простий час.
I was reading at 8 o’clock.
I came home at 8 o’clock.
Was readingчитав. Можна читати на протязі певного часу, тому минулий подовжений час цілком підходить.
Cameприйшов. Просто прийшов. Дія одноразова, тож попри те, що вказаний точний час, минулий подовжений вживати не потрібно. Замість нього вживається минулий простий.

Утворення Future Continuous Tense
Майбутній подовжений час (Future Continuous) – це часова форма, яка відбувається в точний, конкретний час, або проміжок часу у майбутньому. Часто супроводжується словами:
At that moment – в той момент.                   The whole – весь (день, вечір).
At that time – в той час.                                Atoclock – о … годині.
From 4 till 6 – з 4 до 6. (Години можуть бути будь-які).

Утворення розповідних речень
Майбутній подовжений час має два допоміжних дієслова, які вживаються разом, які використовуються у всіх трьох типах речень. «Will be» - вживається з усіма словами (слово «shall» також можливе (читайте вище)). Для утворення розповідного речення потрібно ставити допоміжні дієслова перед основним, до якого потрібно додати вищезгадану –ing форму.
I will be going to school at that time tomorrow.     
We will be doing homework at 6 oclock tomorrow.
She will be reading a book at that moment tomorrow.             
They will be writing a letter at that time tomorrow.
   
Утворення запитань
Для утворення запитань потрібно використовувати вищезгадані допоміжні дієслова – «will be». При цьому допоміжне дієслово «will» слід ставити перед підметом (головний член речення, відповідає на запитання «хто?», «що?»). Але слід пам’ятати, що підмет не можна відділяти від прикріплених до нього прикметників, артиклів, вказівних (цей, той) або присвійних (мій, твій, наш) займенників. А допоміжне дієслово «be» залишається перед основним дієсловом.
Will you be going to school at 8 oclock tomorrow?         
Will he be going to school at this time tomorrow?
What will I be doing at that time tomorrow?                       
What will they be reading from 5 till 6 tomorrow?
Will my little sister be sleeping at 9 o’clock tomorrow?                    
Will the doctors be working well the whole day tomorrow?
Why will my little sister be sleeping the whole day tomorrow?           
How will the doctors be working at that time tomorrow?

Утворення заперечень
Для утворення заперечень теж потрібно використовувати допоміжні дієслова «will be». «Will» потрібно ставити після підмета, безпосередньо перед словом «not». «Be» потрібно ставити після «not» перед основним дієсловом.
I will not be going to school at that time tomorrow.                              
We will not be doing homework at that time tomorrow.
She will not be reading a book at that time tomorrow.             
They will not be writing a letter at that time tomorrow.

Особливості вживання дієслів, які виконують одноразову дію
Дієслова, які виконують одноразову дію не вживаються в майбутньому подовженому часі навіть, якщо в реченні зазначений точний час, або вжиті інші слова, з якими слід використовувати майбутній подовжений час. Для таких дієслів, в подібних реченнях замість майбутнього подовженого слід вживати майбутній простий час.
I will be reading at 8 o’clock.
I will come home at 8 o’clock.
Was readingчитатиму. Можна читати на протязі певного часу, майбутній подовжений час цілком підходить.
Cоmeприйду. Просто прийду. Дія одноразова, тож попри те, що вказаний точний час, майбутній подовжений вживати не потрібно. Замість нього вживається майбутній простий.

Утворення Future-in-the-Past Continuous Tense
Майбутній в минулому подовжений час (Future-in-the-Past Continuous Tense) – це часова форма, яка означає зазначену точним часом дію, яка відбувається в майбутньому, але відносно минулого. Ця часова форма має лише дві суттєві відмінності від майбутнього подовженого часу (Future Continuous Tense). По-перше, в них різні допоміжні слова. По-друге, минулий в майбутньому вживається лише тоді, коли в реченні є минулий час, і є якась дія, яка відбулася в майбутньому стосовно тієї минулої дії. Саме тому ця часова форма має таку назву. Наприклад: «Він сказав, що купить книжку.» Дієслово «сказав» стоїть в минулому часі, а дієслово «купить» передбачає дію, яка відбудеться в майбутньому, але в даному реченні майбутній простий час вживати не можна в зв’язку з правилом про узгодження часів. Тому тут слід вжити майбутній в минулому. 

Утворення розповідних речень.
Майбутній в минулому подовжений час має допоміжні дієслова «would be», яке вживається у всіх трьох типах речень. У розповідних реченнях допоміжні дієслова «would be» ставляться безпосередньо перед основним дієсловом. При використанні допоміжних дієслів, основне дієслово змін не зазнає.
He said that he would be working at that time the next day.          
He said that we would be going to school at that time the next day.
He said that she would be playing at that time the next day.          
He said that they would be reading this book at that time the next day.

Примітка:
Правило при вживання «should» замість «would», коли це допустимо, зберігається.

Утворення запитань
Найчастіше при утворення запитань в даній часовій формі, вона залишається такою ж як при розповідних речення, оскільки для цієї часової форми буде потрібне дієслово в минулому часі, яке і утворюватиме запитання, бо зазвичай стоїть попереду. В тих рідкісних випадках, коли для запитальної форми вам потрібно вжити саме майбутній в минулому час, потрібно керуватися тим же правилом, що й для утворення майбутнього простого часу.
He said that you would be go to school the next day.                     
Did he say that you would be going to school at that time the next day?                     
Did he say that he would be going to school at that time the next day?
When did he say that you would be going to school at that time the next day?            
When did he say that he would be going to school at that time the next day?

Утворення заперечень
Для утворення заперечень теж потрібно використовувати допоміжні дієслова «would be». «Would» потрібно ставити після підмета, безпосередньо перед словом «not». «Be» стоїть перед основним дієсловом. Основне дієслово, при цьому, змін не зазнає.
He said that he would be not going to school at that time the next day.                       
He said that we would be not working here at that time the next day.
He said that she would be not going to school at that time the next day.                 
He said that she would be not working here at that time the next day.

Утворення часів групи PERFECT

Для утворення дієслів групи Perfect (доконаний) дієслова завжди потрібно брати з третьої колонки таблиці неправильних дієслів. Якщо дієслово правильне, то до нього слід додати «ed». (Правила додавання «ed» дивіться вище, у правилах утворення минулого простого часу)

Утворення Present Perfect Tense
Present Perfect Tense (теперішній доконаний час) – це часова форма, яка відбулася в минулому, але наслідок дії впливає на теперішній час. Часто вживається зі словами:
Already – вже.                                              Just – щойно.
Ever – завжди.                                            Never – ніколи.
(Not) yet – ще (ні).                                      Since – з.
Всі вищевказані слова окрім «since» слід ставити між допоміжним і основним дієсловом.

Утворення розповідних речень
Теперішній доконаний час вживається з двома допоміжними дієсловами. «Has» використовується для третьої особи однини (він, вона, воно). «Have» - для решти. Як вже зазначено вище, основне дієслово потрібно брати з третьої колонки таблиці неправильних дієслів.
I have already done it.                            We have never worked there.
She has just gone home.                          He has just received the letter.

Утворення запитань
Для утворення запитань слід використовувати вищезгадані допоміжні дієслова «have» і «has», які потрібно ставити перед підметом (не забувайте про вищезазначені правила вживання підмета з прикметниками, артиклями, займенниками). Основне дієслово стоїть після підмета і його слід брати з третьої колонки таблиці неправильних дієслів.
Have you done it?                                     Have they worked there?  
Has she gone home?                                 Has she received the letter?

Утворення заперечень
Для утворення заперечень допоміжні дієслова «have» і «has» потрібно ставити перед «not».  Основне дієслово береться з третьої колонки таблиці неправильних дієслів.
I have not done it.                                  We have not worked there.
She has not gone home.                          He has not received the letter.

Утворення Past Perfect Tense
Past Perfect Tense (минулий доконаний час) – це часова форма, яка відбулася в минулому, перед якоюсь іншою дією у минулому. Часто вживається зі словами:
Already – вже.                                               Just – щойно.
Ever – завжди.                                             Never – ніколи.
(Not) yet – ще (ні).                                      Since – з.
By – до.
Всі вищевказані слова окрім «since» і «by» слід ставити між допоміжним і основним дієсловом.

Утворення розповідних речень
Минулий доконаний час вживається з допоміжним дієсловом «Had». Як вже зазначено вище, основне дієслово потрібно брати з третьої колонки таблиці неправильних дієслів.
I had already done it when she came. (Я вже зробив це, коли вона прийшла. Зробив – стоїть у минулому доконаному часі, тому, що ця дія сталася раніше, до того як вона прийшла.)                           
We had worked there by 5 o’clock. (Ми працювали там до п’ятої години. Дія вже завершилася до конкретного моменту в минулому).
She had gone home before we came. (Вона пішла додому до того, як ми прийшли. Пішла раніше).                         
He had received the letter by yesterday morning. (Він отримав листа до вчорашнього ранку).

Утворення запитань
Для утворення запитань слід використовувати вищезгадане допоміжне дієслово «had», яке потрібно ставити перед підметом (не забувайте про вищезазначені правила вживання підмета з прикметниками, артиклями, займенниками). Основне дієслово стоїть після підмета і його слід брати з третьої колонки таблиці неправильних дієслів.
Had you done it by 6 o’clock?                                    
Had they worked there by 5 o’clock?  
Had she gone home before we came?                                
Had she received the letter by that time?

Утворення заперечень
Для утворення заперечень допоміжне дієслово «had» потрібно ставити перед «not».  Основне дієслово береться з третьої колонки таблиці неправильних дієслів.
I had not done it when she came.
We had not worked there by 5 o’clock.
She had not gone home before we came.
He had not received the letter by yesterday morning.

Утворення Future Perfect Tense
Future Perfect Tense (майбутній доконаний час) – це часова форма, яка відбудеться в майбутньому до якогось вказаного моменту у майбутньому. Часто вживається зі словами:
Already – вже.                                                 Just – щойно.
Ever – завжди.                                               Never – ніколи.
(Not) yet – ще (ні).                                         Since – з.
By – до.
Всі вищевказані слова окрім «since» і «by» слід ставити між допоміжним і основним дієсловом.

Утворення розповідних речень
Теперішній доконаний час вживається з двома допоміжними дієсловами, які стоять разом – «will have». Як вже зазначено вище, основне дієслово потрібно брати з третьої колонки таблиці неправильних дієслів.
I will have already done it when she come. (Я вже зроблю це, до того, як вона прийде. Зроблю – стоїть у майбутньому доконаному часі, тому, що ця дія станеться раніше, до того як вона прийде.)                           
We will have worked there by 5 o’clock. (Ми працюватимемо там до п’ятої години. Дія вже завершиться до конкретного моменту в майбутньому).
She will have gone home before we come. (Вона піде додому до того, як ми прийдемо. Піде раніше).                         
He will have received the letter by tomorrow morning. (Він отримає листа до завтрашнього ранку).

Утворення запитань
Для утворення запитань слід використовувати вищезгадані допоміжні дієслова «will have», «will» потрібно ставити перед підметом (не забувайте про вищезазначені правила вживання підмета з прикметниками, артиклями, займенниками). «Have» потрібно ставити перед основним дієсловом. Основне дієслово стоїть після підмета і його слід брати з третьої колонки таблиці неправильних дієслів.
Will you have done it by that time?                                   
Will they have worked there by that time?  
Will she have gone home by that time?                               
Will she have received the letter by that time?

Утворення заперечень
Для утворення заперечень допоміжні дієслова «will have». «Will» потрібно ставити перед «not». «Have» потрібно ставити перед основним дієсловом. Основне дієслово береться з третьої колонки таблиці неправильних дієслів.
I will not have done it by that time.                                  
We will not have worked there by that time.
She will not have gone home by that time.                         
He will not have received the letter by that time.

Утворення Future-in-the-Past Perfect Tense
Для утворення всіх трьох типів речень майбутнього в минулому доконаного часу (Future-in-the-Past Perfect Tense), користуйтеся вищевказаними правилами вживання майбутнього доконаного часу (Future Perfect Tense). Єдина відмінність – замість «will» треба вживати «would». Також слід пам’ятати про різницю між майбутнім часом, і майбутнім у минулому. Всі відмінності також можна прочитати вище.


Утворення часів групи PERFECT CONTINUOUS

Часи групи подовжений доконаний (Perfect Continuous) – це часові форми, які поєднують в собі подовжений і доконаний часи. Часто вживається зі словами, які вказують на доконану дію і на подовжену (дані слова ви можете побачити вище). Також варто пам’ятати про дієслова, які не виконують подовженої дії. Такі дієслова потрібно ставити не у подовжений доконаний, а просто у відповідний йому доконаний час (замість минулого доконаного подовженого – просто минулий доконаний, замість теперішнього доконаного подовженого – просто теперішній доконаний і т.д.). До дієслів завжди потрібно додавати ing. Правила вживання ing можна прочитати вище.

Утворення Present Perfect Continuous Tense
Теперішній доконаний подовжений час (Present Perfect Continuous) – це часова форма, дія якої почалася в минулому, протривала до теперішнього і триває досі. Часто вживається зі словами, які вживаються у подовжених і доконаних часах.

Утворення розповідних речень
Для утворення розповідних речень використовуються допоміжні слова «have/has been». «Has» - для третьої особи однини (він, вона, воно). «Have» - для решти. «Been» - вживається з усіма. До основного дієслова додається –ing.
I have been working since morning. (Я працюю з ранку. І працюю досі. Вказана протяжність дії і слово, яке вживається з доконаним часом.)
She has been reading for two hours already. (Вона вже читає на протязі двох годин. І досі читає. Знову ж таки, є протяжність дії – «на протязі двох годин», і доконана дія «вже».)  
We have been living here since childhood.
He has been playing football for two hours already.

Утворення запитань
Для утворення запитань потрібно «have/has» ставити перед підметом (не забувайте про, те, що підмет не можна розділяти з певними частина мови, читайте правила вище). «Been» стоїть безпосередньо перед дієсловом, до якого додається –ing.
Have I been working since morning?
Has she been reading for two hours already?
Have we been living here since childhood?
Has he been playing football for two hours already?

Утворення заперечень
Для утворення заперечень потрібно «have/has» ставити перед «not». «Been» стоїть безпосередньо перед дієсловом, до якого додається –ing.
I have not been working since morning.
She has not been reading for two hours already.
We have not been living here since childhood.
He has not been playing football for two hours already.

Утворення Past Perfect Continuous Tense
Минулий доконаний подовжений час (Past Perfect Continuous) – це часова форма, дія якої почалася в минулому, тривала протягом певного часу і закінчилася теж в минулому. Часто вживається зі словами, які вживаються у подовжених і доконаних часах. Часто для цього часу у реченні має бути вжите ще одне дієслово у минулому часі.

Утворення розповідних речень
Для утворення розповідних речень використовуються допоміжні слова «had been». До основного дієслова додається –ing.
I had been working since morning when she came. працював з ранку, коли вона прийшла. Дія відбувалася на протязі певного часу і закінчилася «коли вона прийшла»)
She had been reading for two hours already and then it started to rain. (Вона читала вже на протязі двох годин, а тоді почав йти дощ. Дія тривала на протязі певного часу і закінчилася, коли «почався дощ»)  
We had been living here since childhood and then we moved.
He had been playing football for two hours already when she saw him.

Утворення запитань
Для утворення запитань потрібно «had» ставити перед підметом (не забувайте про, те, що підмет не можна розділяти з певними частина мови, читайте правила вище). «Been» стоїть безпосередньо перед дієсловом, до якого додається –ing.
Had I been working since morning when she came?
Had she been reading for two hours already when it started to rain?
Had we been living here since childhood before we moved?
Had he been playing football for two hours already when she saw him?

Утворення заперечень
Для утворення заперечень потрібно «had» ставити перед «not». «Been» стоїть безпосередньо перед дієсловом, до якого додається –ing.
I had not been working since morning when she came.
She had not been reading for two hours already when it started to rain.
We had not been living here since childhood before we moved.
He had not been playing football for two hours already when she saw him.


Утворення Future Perfect Continuous Tense
Майбутній доконаний подовжений час (Future Perfect Continuous) – це часова форма, дія якої почалася в майбутньому, тривала протягом певного часу і закінчилася теж в майбутньому. Часто вживається зі словами, які вживаються у подовжених і доконаних часах. Часто для цього часу у реченні має бути вжите ще одне дієслово у майбутньому або теперішньому (якщо речення умовне) часі.


Утворення розповідних речень
Для утворення розповідних речень використовуються допоміжні слова «will have been». До основного дієслова додається –ing.
I will have been working since morning when she comes. працюватиму з ранку, коли вона прийде. Дія відбудеться на протязі певного часу і закінчиться «коли вона прийде»)
She will have been reading for two hours already and then it will start to rain. (Вона читатиме вже на протязі двох годин, а тоді піде дощ. Дія триватеме на протязі певного часу і закінчилася, коли «піде дощ»)  
We will have been living here since tomorrow and then we move.
He will have been playing football for two hours already when she sees him.

Утворення запитань
Для утворення запитань потрібно «will» ставити перед підметом (не забувайте про, те, що підмет не можна розділяти з певними частина мови, читайте правила вище). «have been» стоїть безпосередньо перед дієсловом, до якого додається –ing.
Will I have been working since morning when she comes?
Will she have been reading for two hours already when it will start to rain?
Will we have been living here since tomorrow before we move?
Will he have been playing football for two hours already when she sees him?

Утворення заперечень
Для утворення заперечень потрібно «will» ставити перед «not». «have been» стоїть безпосередньо перед дієсловом, до якого додається –ing.
I will not have been working since morning when she comes.
She will not have been reading for two hours already and then it will start to rain.
We will not have been living here since childhood before we move.
He will not have been playing football for two hours already when she sees him.

Утворення Future-in-the-Past Perfect Continuous Tense
Для утворення всіх трьох типів речень майбутнього в минулому доконаного подовженого часу (Future-in-the-Past Perfect Continuous Tense), користуйтеся вищевказаними правилами вживання майбутнього доконаного подовженого часу (Future Perfect Continuous Tense). Єдина відмінність – замість «will» треба вживати «would». Також слід пам’ятати про різницю між майбутнім часом, і майбутнім у минулому. Всі відмінності також можна прочитати вище.

УЗГОДЖЕННЯ ЧАСІВ
Під час використання всіх часових форм варто не забувати про узгодження часів. Якщо ви, наприклад, переказуєте якусь історію, то варто дотримуватися якогось певного часу, наприклад теперішнього (при потребі простого, подовженого, доконаного або доконаного подовженого). При цьому варто пам’ятати, що теперішні часи узгоджуються з майбутніми, а минулі – з майбутніми-у-минулому.
I know that he will go there.
I knew that he would go there.
Якщо запитання звучить у, наприклад, теперішньому подовженому часі, то і відповідь має пролунати у тому ж часі.
- What are you doing?
- I am reading.
Варто також пам’ятати, що узгодження часів все ж можна порушити, якщо цього потребує мовленнєва ситуація, або якщо у реченні вживається слово, яке супроводжує той чи інший час.
I am going to school now. It is sunny. It was rainy yesterday.
Зараз я йду до школи. Погода сонячна. Вчора йшов дощ. В даній історії події відбуваються в теперішніх часах, але останнє речення використовується в минулому, оскільки цього вимагає ситуація і там є слово «вчора», яке зазвичай вживається з минулим часом.
І наостанок, хочеться сказати, що розподіл на часові форми є не таким жорстким, як це може здатися на перший погляд. Спілкуючись українською мовою, ми не задумуємося про те, в якому часі ми говоримо. Ми використовуємо той час, у якому хочемо сказати потрібну нам репліку. Так само потрібно відчувати зміну часових форм у англійській мові. Не обов’язково вживати слова, які вказують на точний час для того, щоб вжити подовжений час. Якщо ви відчуваєте, що ця часова форма для якоїсь вашої репліки підходить найкраще, то можна сміливо її вживати. Якщо ви скажете «I lost the key», то це означає, що ви загубили ключ, але вже дали раду цій ситуації (зробили новий абощо). А якщо ви скажете «I have lost the key», то це означає, що ви загубили ключ і зараз не можете щось відкрити. Слід використовувати часи суто інтуїтивно, залежно від ситуації, але при цьому пам’ятати про усі правила. Успіхів вам!

Немає коментарів:

Дописати коментар